Contact opnemen Demo aanvragen Informatiepakket aanvragen Aanmelden voor de nieuwsbrief

ASSA ABLOY

Houdt grip op klachten met Icologiq

ASSA ABLOY is wereldwijd marktleider in vergrendeling en ontgrendeling van deuren, en is in Nederland vooral bekend van de merken NEMEF en LIPS.  Betrouwbaarheid is een belangrijk kenmerk van de ASSA ABLOY-producten. Toch gaat er wel eens wat mis of gaat een slot stuk, wat een klacht of reparatieverzoek van de klant oplevert. QA-manager Henri Nijland ziet dergelijke klachten als een kans om te verbeteren. “Hoe beter je met klachten omgaat, hoe groter de kans dat een klant de volgende keer weer bij jou koopt.”

Er is nog een tweede reden om klachten goed te registreren. “Als je alle klachten, retouren en reparaties in één systeem bijhoudt, dan kun je ook analyseren welke dingen vaker fout gaan en er iets aan doen.”

Vastleggen van klachten

Het registreren van klachten, reparaties en retouren doet ASSA ABLOY in Icologiq Elements Complaints Management. Deze software zorgt er met workflowondersteuning voor dat alle hieruit voortvloeiende werkzaamheden naar de juiste persoon worden gecommuniceerd en tijdig worden afgehandeld. 

Lees meer

Bovendien worden klanten – indien hun e-mailadres wordt genoteerd – via e-mail op de hoogte gehouden van de afhandeling van een klacht. En accountmanagers krijgen standaard een seintje dat een van hun klanten een klacht heeft ingediend of een product ter reparatie retour heeft gezonden, zodat zij hier in hun salesgesprekken rekening mee kunnen houden.

Analytics

Met analytics in Icologiq Elements maakt Nijland diverse analyses. “Ik kan tot op detailniveau analyseren wat er aan de hand is. We registreren klachten naar type (bijvoorbeeld logistieke klachten, productgerelateerde klachten) en naar product. Als er bijvoorbeeld een plotselinge toename is van een bepaald type klachten kan ik tot op artikelniveau kan zien wat er precies fout gaat, zodat we er direct iets aan kunnen doen.”

Snelle klachtafhandeling, efficiënte processen die zijn voorzien van workflow en het ontdekken van verbetermogelijkheden zijn de belangrijkste voordelen van het werken met de software. Nijland: “Door het werken met Icologiq Elements is het besef ontstaan dat een klacht een klantcontact is op basis waarvan we onszelf kunnen verbeteren. Icologiq stelt ons in staat onszelf continu te verbeteren.”


Lees meer over onze oplossingen en werkwijze

Complaints Management
Ondersteuning bij het registreren en afhandelen van interne en externe klachten.
Lees meer
Document Management
Document Control zorgt ervoor dat iedere medewerker makkelijk de informatie vindt die hij nodig heeft in zijn werk.
Lees meer
Onze aanpak
Lees meer over onze werkwijze.
Lees meer