Skip to content

Innoveren van processen

Het doel van Elements is de organisatie centraal te voorzien van de juiste tools om problemen op te lossen, klachten te behandelen, verbeteringen door te voeren, verandering gestructureerd en veilig te implementeren, de juiste risico’s in kaart te brengen en in te perken, en ervoor te zorgen dat mensen vanuit elk punt in de organisatie veilig kunnen werken. De software stelt bedrijven in staat het beste uit hun mensen en teams te halen. Door routinetaken te automatiseren, kunnen zij zich volledig richten op hun hoofdtaken. Bovendien wordt de versnippering van lokale oplossingen en spreadsheets omgezet naar een betrouwbaar, transparent platform waarmee bedrijven al hun processen rondom veiligheid, kwaliteit, welzijn en milieu afdekken.

Het product: Icologiq Elements

Icologiq Elements is een all-in-one softwareplatform dat alle operationele, technische en functionele processen organisatiebreed bundelt in één volledig digitale oplossing. Het platform bestaat uit 9 modules die alle aspecten van kwaliteitsmanagement omvatten en kan direct in al uw locaties wereldwijd geïmplementeerd worden, ook remote. Het biedt de continuïteit van uw bedrijfsvoering en zorgt voor betrouwbaarheid, ook in onzekere tijden, tegen substantieel lagere kosten. Het intensieve contact met onze community van bedrijven die ons platform gebruiken, leidt tot verdere verbeteringen die het nieuwe normaal mogelijk maken.
iSifotografie_Icologiq_peer-1
Peer Reinhard
CEO
iSifotografie_Icologiq-21 Cees Dissel - Sr Business Consultant
Cees Dissel
Sr. Business Consultant
iSifotografie_Icologiq-32 Youp Elzing - Consultant

Youp Elzing

Consultant
iSifotografie_Icologiq-9 Marieke Kingma - Management & Legal Assistant

Marieke Kingma

Management & Legal Assistant
iSifotografie_Icologiq-18 Bob Veenvliet - Consultant

Bob Veenvliet

Consultant
iSifotografie_Icologiq-3 Maurice Kamphuis - Manager Development & Support

Maurice Kamphuis

Manager Development & Support

Wij staan voor u klaar

Wij nemen binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op om de afspraak met u te plannen. Hiervoor hoeft u verder niets te doen, onze sessies zijn eenvoudig online bij te wonen, gewoon vanuit uw eigen werkplek. 

Telefoon

+31 (0)53 480 9090

E-mail

info@icologiq.com

Geschiedenis

Icologiq is in 1996 opgericht onder de naam Quality Online. In 2014 hebben we onze naam gewijzigd in Icologiq, een samenvoeging van drie thema’s die voor onze klanten belangrijk zijn: een ecosysteem voor informatiemanagement, de logica van processen en het IQ van de slimme organisatie.

Om deze drie thema’s te versmelten, hebben we het Icologiq Elements Platform ontwikkeld: een geïntegreerde set van standaard applicaties, eenvoudig centraal te beheren en razendsnel lokaal implementeerbaar. Vanaf het begin was ons Elements platform gericht op het managen en verbeteren van processen. Door de verantwoordelijkheid lager in de organisatie te leggen, automatiseert u alleen wat geautomatiseerd moet worden, en krijgen uw medewerkers meer ruimte om processen zelf te optimaliseren.

Sinds de oprichting van Icologiq richten wij ons op organisaties binnen sectoren in de markt die aan hoge eisen moeten voldoen vanuit regelgeving, overheid en toezichthouders. Organisaties die veelal internationaal opereren en overal in de wereld op een uniforme wijze aan de voor hun industrie van toepassing zijnde regelgeving willen voldoen, maar ook aan de lokale regels. Dit onder het motto ‘Continuous Compliance’, oftewel op ieder moment klaar voor een audit of inspectie. Onze klanten bevinden zich met name in de sectoren Food, Feed & Seed, Medical Devices en Oil Tanking.

Daarnaast voeren wij een actief beleid als het gaat om het onderhouden van onze software, zodat onze klanten altijd gebruik kunnen maken van de laatste stand van de (ICT) technologie. Hierbij hechten wij veel waarde aan de feedback van onze klanten. Via onze jarenlange samenwerking met hen hebben we veel best practices ontwikkeld en in onze software geïmplementeerd. Dit zorgt voor een korte leercurve: relevante feedback vanuit klanten kan direct worden doorgevoerd.

Hoofdkantoor Icologiq B.V.
Toren Noord op Park Phi, Enschede

Onze klanten

hmclause
“Het grote voordeel van procesmanagement is dat je zeker weet dat je elkaar begrijpt. Het is de enige manier om ervoor te zorgen dat iedereen die betrokken is, op dezelfde manier tegen het product aankijkt, zodat je overal ter wereld efficiënt kunt samenwerken.”
Erik Postma
H.M. Clause
0-1
“Icologiq heeft het onderhoud van het pakket in handen, dat ontlast ons enorm. We hoeven ons geen zorgen te maken dat het pakket niet up-to-date is, dat de servers geüpdatet moeten worden, etcetera. Doordat het hele beheertraject niet meer bij ons ligt, kunnen wij ons ook op de core business richten.”
Peter Deen
Medicc Sports
inariii
“De interne feedback vanuit onze medewerkers is erg positief. Elke keer dat we denken dat een bepaalde functie nuttig zou zijn, blijkt dat het systeem deze functie al heeft.
Emily Flynn
Inari Seeds
vtti
“Ik zou de samenwerking met Icologiq omschrijven als gelijkwaardig. Zij begrijpen onze business, we kunnen op gelijkwaardig niveau met elkaar praten. Wij leren van hen en zij van ons. Het is geen klant-leverancier relatie, maar een echt partnership.”
René Gijsbers
VTTI
de heus
“Het voordeel van digitalisering in het algemeen is dat het bedrijf op organisatiebreed niveau wereldwijd een aantal activiteiten kan harmoniseren. Daarmee krijg je een stukje transparantie en een stuk beheersing, en beheersing is risicomanagement – resulterend in het terugdringen van risico’s. Je zorgt met harmonisatie dat je een aantal processen wereldwijd op eenvoudige wijze uitvoert, waardoor je problemen en onnodige kosten voorkomt. Je streeft naar het voorkomen van problemen, want achteraf oplossen is altijd een kostbare zaak.”
Carl Ijzerman
De Heus
intersnack
“Bij Icologiq ben je als manager zelf de regisseur: het systeem is beschikbaar voor iedereen in de organisatie, maar tegelijkertijd kun je het ook zo inrichten dat bepaalde onderdelen zijn afgeschermd voor gebruikers. Dat geeft vrijheid.”
Sander van Drimmelen
Intersnack

Trots op onze klanten

Abbott
WUR
BASF
Vion
Cosun
De Heus
Evos
Fresenius Kabi
HM Clause
Inari
Koole
Medicc Sports
Nunhems
Plukon
Qizini
VTTI
AIR_LIQUIDE
assa-abloy-logo
bejozaden
darlinglogo
enzazaden
incoteclogo
Logo_Leenbakker
logosolidus solutions

Nieuws

Inspirerende case studies over de ongekende mogelijkheden van Icologiq Elements. Hoe toonaangevende organisaties in hun sector dit platform toepassen om hun wereldwijde procesvoering te digitaliseren en te standaardiseren.

Terugblik: 25 jaar Icologiq

Sinds 1 april 2021 bestaat Icologiq 25 jaar! In 1996 lanceerde Icologiq haar eerste versie kwaliteitsapplicaties onder de naam Quality Online. Door de jaren heen is kwaliteit steeds belangrijker geworden, waarbij we de behoeften van onze klanten nooit uit het oog zijn verloren. Wat is er veranderd in 25 jaar? Welke doelen hebben we onszelf gesteld en hoe hebben we deze gerealiseerd? Wat waren de belangrijkste hoogtepunten? Oprichter Peer Reinhard blikt terug op 25 jaar Icologiq.
Lees verder

Werken bij Icologiq: Leonie Sijtsma (Software Engineer)

Het is een hele uitdaging om tijdens de coronacrisis aan een nieuwe baan te beginnen, zeker als je ook nog eens de jongste in het team bent én één van de weinige vrouwen. Toch heeft Leonie Sijtsma haar draai snel gevonden tijdens haar eerste drie maanden bij Icologiq, mede dankzij haar behulpzame en betrokken collega’s. “Na twee maanden kon ik al veel zelfstandig oplossen, daar doe je het voor als Software Engineer.”
Lees verder

Contact

Neem contact op met ons team voor vragen over onze software.

Formulier