Skip to content

Nieuws

Elements as a Service: de voordelen van on-premise en de cloud gecombineerd

02-12-2021

Vanuit Icologiq leveren wij niet alleen Elements als product, maar bij het afnemen van Elements as a Service krijgt de klant er ook een extra service bij. Onze specialisten staan klaar om te assisteren bij de installatie en upgrade van uw Elements applicatie en zorgen zo voor een snelle inzetbaarheid en een hoge mate van beschikbaarheid. In samenwerking met onze partner Previder verplaatsen wij uw Elements applicatie naar de IT-infrastructuur van Previder. Zo kunnen wij u nog sneller en effectiever van dienst zijn bij het voorkomen en oplossen van technische problemen, en behoudt u tegelijkertijd de regie over uw gegevens.

Bij het afnemen van de dienst Elements as a Service verplaatsen wij uw on-premise applicatie naar onze IT-infrastructuur. Zo kunnen wij er direct voor zorgen dat de IT-infrastructuur optimaal aansluit bij de hard- en software eisen die gelden voor de Elements applicatie zoals bijvoorbeeld antivirus en Windows updates, en worden back-ups altijd op tijd uitgevoerd. Als ontwikkelaars van de applicatie zijn wij het beste bekend met wat er nodig is om de applicatie optimaal te laten functioneren.

Standaardoplossing

Voordat we Elements as a Service implementeren, gaan we graag met u in gesprek om samen met u een standaardoplossing te creëren op basis van de eisen en wensen van uw organisatie. Elke organisatie is anders en daarom stemmen we onze aanpak af op uw behoeften en wensen. Onze oplossingen bieden uiteraard optimale gegevensbescherming en systeemgebruik. Dit realiseren we door te zorgen dat onze dienst Elements as a Service altijd voldoet aan de nieuwste normen. Ook worden er regelmatig securitytesten uitgevoerd, ook door externe deskundigen, waarbij eventuele actiepunten onmiddellijk in behandeling worden genomen.

Elements as a Service bevat de volgende diensten:

  • Maandelijkse updates
  • Database management en optimalisatie
  • Dagelijkse back-ups
  • Performance monitoring
  • Password policy
  • Firewall

De regie over uw gegevens

U blijft natuurlijk de eigenaar van de gegevens in de applicatie. Elements as a Service is een dienst om u als klant te ontzorgen. Al het onderhoud, waarvoor het steeds lastiger wordt om vanuit uw bedrijf te juiste medewerkers te vinden en te behouden, nemen wij voor onze rekening. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het bewaken van de hard- en software waar de applicatie op draait, het regelen van onder andere de juiste Windows- en antiviruslicenties, en databasebeheer.

Uw applicatie wordt op een vaste, veilige locatie in Nederland beheerd. In feite biedt ‘Elements as a Service’ dus het beste van beide werelden: de zekerheid die hoort bij het on-premise draaien van een applicatie, gecombineerd met de flexibiliteit, schaalbaarheid en expertise van de leverancier bij een applicatie in de cloud.

Wilt u meer lezen over Elements as a Service? Download hieronder onze informatie leaflet.

Over Icologiq Elements

Icologiq heeft door de jaren heen de onderliggende visie over procesmatig werken verder uitgewerkt in haar all-in one software platform Icologiq Elements. Elements is een integraal managementsysteem waarmee bedrijven hun processen, documenten en documentatie en acties kunnen regisseren en bewaken, met als uiteindelijke doel wereldwijde uniformiteit en operational excellence in alle processen te realiseren.

Formulier